• Úvod
  • Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky elekronického obchodního domu provozovaného na adrese https://www.eberry.cz obchodní společností Elberry s.r.o.

se sídlem Bořice čp.100, Hrochův Týnec, 538 62, IČ 259 52 323, DIČ CZ25952323 zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 17262

I. 

  1. Těmito obchodními podmínkami se řídí prodej a nákup zboží v Elektronickém obchodním domě provozovaném na adrese www.eberry.cz .
  2. Zákazník (spotřebitel) se zavazuje seznámit se s těmito obchodními podmínkami před tím, než si objedná vybrané zboží.
  3. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy, kterou zákazník (spotřebitel) uzavírá s prodávajícím (dodavatelem)

II. Spotřebitelé

Spotřebitelem je osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy s dodavatelem nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.

III. Předmět uzavírané kupní smlouvy

  1. Prodávající nabízí ve svém Elektronickém obchodním domě zákazníkovi zboží. Zákazník objednáním zboží u prodávajícího, které je prodávajícím závazně potvrzeno, uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu. Předmětem této kupní smlouvy je závazek prodávajícího dodat zákazníkovi objednané zboží a závazek zákazníka objednané zboží převzít a zaplatit prodávajícímu dohodnutou cenu zboží a poplatek za platbu v hotovosti, je-li placeno v hotovosti při dodání zboží.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
  3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
  4. U každého nabízeného zboží je uvedena jeho cena a daň z přidané hodnoty. V ceně zboží jsou, vyjma daně z přidané hodnoty, zahrnuty veškeré ostatní daně a poplatky vztahující se ke zboží. Kupní cena každého zboží je stanovena jako součet ceny zboží a daně z přidané hodnoty určené z ceny zboží. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. Způsob odběru nákupu je možný uskutečnit dvěma způsoby:
    1. Můžete si Váš nákup vyzvednout a nechat ukázat v jedné z našich prodejen. Ve které přesně necháme na Vás. Vyberete si ji při placení Vašeho nákupu u poklady.
    2. Váš nákup Vám rádi doručíme až k Vám domů, nebo na některé výdejní místo našich smluvních dopravců. Tento způsob doručení Vašeho nákupu si můžete vybrat také při placení u pokladny. Doručení zboží nad 500 Kč je u nás zdarma, u zásilek do 10ti kg dopravce GLS výdejní místa Parcel Shop, nad 10 Kg Česká pošta Balík do ruky. U zboží do 500 Kč je cena dopravy 69 Kč u dopravce Česká pošta - doručení Na poštu, 20 Kč Balíkovna, 79 Kč GLS doručení na adresu do 10ti kg, 69 Kč GLS doručení na adresu od 10ti do 20ti kg, 69 Kč Zásilkovna do 5ti kg, 99 Kč Zásilkovna na adresu do 5ti kg, 119 Kč Zásilkovna do 10ti kg, 79 Kč Zásilkovna na adresu do 10ti kg. Prémiová doprava Geis 359 Kč u nadrozměrných zásilek s doručením až domů a odvozem starého spotřebiče. U dobírek je připočítáno dobírečné 39 Kč.
    3. Ceny doprav jsou uvedeny včetně DPH.

III. Výběr a objednání zboží

  1. Zákazník vybírá zboží buď prohlížením nabídky (nejdříve zvolí oddělení elektronického obchodního domu, kde chce nakupovat, následně vybere kategorii zboží), nebo hledáním. Fulltextové hledání je výhodné použít, zná-li zákazník například typ (název) zboží, které hledá.
  2. Po nalezení a výběru zboží zákazník stiskne v detailním pohledu na zboží tlačítko OD KOŠÍKU. Zobrazí se zpráva o vložení požadovaného zboží do košíku, změní se údaj o stavu košíku a zákazník může pokračovat v nákupu. Stejným způsobem, tj. kliknutím na DO KOŠÍKU, může zákazník k vybranému zboží přidat ještě nabízené příslušenství, pokud je pro daný výrobek nabízeno prodávajícím. Na stránku košíku se zákazník dostane vždy i po stisknutí ikonky NÁKUPNÍHO KOŠÍKU, která je umístěna na pravé horní části obrazovky. Tam pak zákazník může zboží z košíku kdykoli smazat nebo upravit množství jednotlivých položek. Stejným způsobem může zákazník vybrat další zboží.
  3. Další krok v nákupním procesu je výběr způsobu dopravy a platby. Pokračuje tlačítkem VYBRAT ZPŮSOB DOPRAVY A PLATBY. Pokud zákazník nakupuje v tomto elektronickém obchodním domě poprvé, musí zadat následující níže uvedené údaje potřebné k realizaci dodávky zboží. K vyplnění kontaktních údajů pokračuje tlačítkem VYPLNIT KONTAKTNÍ ÚDAJE.
  4. Ve formuláři musí zákazník zadat následující údaje potřebné k realizaci dodávky zboží:
    - jméno a adresa zákazníka, adresa na kterou má být zboží doručeno,
    - číslo telefonu zákazníka, slouží k telefonickému potvrzení přijetí objednávky prodávajícím,
    - emailová adresa zákazníka, slouží jako přihlašovací jméno do elektronického obchodního domu.
    Je-li zákazník podnikatelem, klikne na odkaz Vyplnit fakturační údaje. V tomto formuláři zákazník musí zadat následující údaje potřebné k realizaci dodávky zboží:
    - obchodní firma nebo označení, pod kterým zákazník podniká, je-li podnikatelem, IČ, DIČ,
    - adresa sídla zákazníka, adresa na kterou má být zboží doručeno,
    - číslo telefonu zákazníka, slouží k telefonickému potvrzení přijetí objednávky prodávajícím,
    - emailová adresa zákazníka, slouží jako přihlašovací jméno do elektronického obchodního domu.
  5. Pokud je zákazník registrovaným zákazníkem, je pro něho připraven formulář Přihlášení, kde vyplní svoji emailovou adresu jako přihlašovací jméno a dále zaslané heslo.
  6. Dalším krokem je kontrola všech údajů v objednávce tlačítkem ZKONTROLOVAT OBJEDNÁVKU PŘED ODESLÁNÍM.
  7. Po kontrole těchto údajů může zákazník stisknout odeslat OBJEDNÁVKU ZAVAZUJÍCÍ K PLATBĚ. Tímto stisknutím objednává zákazník u prodávajícího zboží. Nejpozději do 48 hodin bude zákazníkovi potvrzeno přijetí objednávky. Za závazné přijetí objednávky zákazníka není považováno přijetí objednávky do systému po stisknutí tlačítka OBJEDNÁVKU ZAVAZUJÍCÍ K PLATBĚ.
  8. Při telefonické objednávce zasíláme naši nabídku v textové podobě na e-mail. Pro uzavření kupní smlouvy musí zákazník nabídku přijmout buď podpisem papírového vyhotovení nabídky, nebo jakýmkoliv i neformálním elektronickým způsobem (např. email, SMS).
  9. Stornovat objednávku může zákazník tlačítkem Zrušit objednávku v detailu objednávky v eshopu, písemně na elektronickou i poštovní adresu prodávajícího nebo telefonicky.

V. Zaplacení ceny za zboží

  1. Kupující může zaplatit cenu za zboží ve smyslu ustanovení článku V., odstavců 2.- 6. těchto obchodních podmínek.
  2. V hotovosti na prodejnách a výdejních místech na adresách uvedených v seznamu výdejních míst , manipulační poplatek za osobní odběr na prodejnách sítě berry je 29 Kč včetně DPH.
  3. V hotovosti na dobírku v místě určeném nakupujícím v objednávce, poplatek za dobírku je 39 Kč včetně DPH. 
  4. Bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 78-9109680207/0100 vedeným u společnosti Komerční banka a.s., u objednávek do 700 Kč a u zásilek nad 50 Kč účtujeme pouze dopravné bez poplatku za dobírku 39 Kč včetně DPH.
  5. Bezhotovostně prostřednictvím platební brány GoPay, u objednávek do 700 Kč a u zásilek nad 50 Kg účtujeme pouze dopravné bez poplatku za dobírku 39 Kč včetně DPH. Potvrzením objednávky s platbou Online platební kartou zároveň potvrzujeme i přijetí platby.
  6. Prostřednictvím úvěru poskytnutém třetí osobou (spol. ESSOX), doprava je zcela ZDARMA 
  7. V případě objednávky s platební metodou Bankovním převodem se objednávka potvrzuje, zboží rezervuje a následně expeduje až po zaplacení celé částky na nás účet!

VI. Dodání zboží

  1. Zboží je prodávajícím dodáváno kupujícímu na adresu uvedenou kupujícím. Veškeré zboží doručujeme pouze v rámci České republiky. Instalace zakoupeného zboží není součástí dodávky zboží. Spolu se zbožím je kupujícímu prodávajícím dodán i daňový doklad, návod na používání zakoupeného zboží v českém jazyce.
  2. Dodání zboží je realizováno po připsání ceny za zboží na účet prodávajícího. Platí-li zákazník v hotovosti při dodání zboží, je jeho dodání realizováno ve smyslu dohody se zákazníkem.
  3. Zboží je zákazníkovi dodáno, je-li doručeno prodávajícím na adresu, kterou zákazník uvedl a v čase, který byl se zákazníkem dohodnut.
  4. Nepřevezme-li zákazník zboží na sjednané adrese a ve sjednaném čase, platí veškeré náklady spojené s dodáním zboží a rovněž i náklady spojené s opětovným dodáním zboží.
  5. Nabídky veškerého zboží na našem eshopu platí do vyprodání zásob!
  6. Lhůty pro doručení zboží závisí na druhu zvolené dopravy.
    • U dopravy Českou poštou, GLS, Geis, Zásilkovna je zboží s avizovanou dostupností Skladem expedicí ihned doručeno zpravidla do druhého dne od expedice zboží. U zboží a avizovanou dostupností Skladem je expedice za 2-3 dny, doba doručení do pěti dnů. U zboží a avizovanou expedicí 7-10 dní je doba doručení do čtrnácti dnů. U zboží a avizovanou expedicí 14-21 dní je doba doručení do měsíce. V období např. kolem vánoc muže být dodací doba delší.
    • Při osobních odběrech na pobočkách partnerských prodejen berry je dodací lhůta dle četnosti závozů na prodejny. Četnost závozů je dle potřeb prodejce a obvykle bývá 1x-2x týdně. 
    • Při osobních odběrech na pobočkách prodejen eberry je četnost závozů je dle potřeb prodejce a obvykle bývá 1x-2x týdně. 
    • Pro vyzvednutí zboží vyčkejte na SMS/E-mail z výdejního místa!
    • U dopravy eberry Comfort při splnění podmínek je zboží doručeno do 48 hodin(PO-PÁ), pokud nebude zákazník požadovat doručení v jiný den.
    • Přeprava nadrozměrných zásilek(chladnička, pračka apod.) bývá obvykle do 72 hodin.
  7. Pokud zákazník zásilku nepřevezme a bude požadovat opětovné zaslání zásilky, bude mu účtováno dopravné bez ohledu na to, zda mu první zásilka byla odeslána s dopravou zdarma.
  8. Pokud objednáváte ve čtvrtek a pátek zboží se sobotním doručením od České pošty, musí být u výroků uvedena dostupnost Skladem, expedice ihned! U zboží s delší expediční lhůtou je třeba tuto lhůtu při objednávce se sobotním doručením zohlednit!

VII. Záruka za zboží

  1. Záruka za zboží prodávané v Elektronickém obchodním domě prodávajícího se řídí platným a účinným právním řádem České republiky, mimo výrobky, jejichž životnost/trvanlivost je ohraničena datem expirace. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
    Pro zákazníka(firmu) s IČO je tato doba dvanáct měsíců.
    Na dárky, které jsou poskytovány zdarma, nelze uplatňovat žádná práva spotřebitele.
    Takové zboží splňuje podmínky Darovací smlouvy a veškeré normy podle platné legislativy ČR.
  2. Prodávající prodává zboží špičkové kvality. V případě poruchy zboží je možno se obrátit na prodávajícího nebo na autorizované servisy pro jednotlivé typy výrobků.
    Při dodání zboží je zákazníkovi spolu se zbožím doručen i záruční list. Tento záruční list může zákazník zaslat prodávajícímu, který záruční list potvrdí a obratem jej potvrzený zašle zákazníkovi zpět.
  3. Zákazníkovi se doporučuje prohlédnout zboží vč. příslušenství dle přiložená faktury bezprostředně po jeho převzetí. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě poškození vyhotoví záznam o poškození za přítomnosti dopravce. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Veškeré zboží je pojištěno. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavření škodní události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva nebo dodáno nové zboží. Podepsáním přepravního listu zákazníkem zákazník souhlasí s převzetím zboží a stvrzuje, že zboží bylo řádně a včas dodáno.
  4. V případě mechanického poškození zboží, které nebylo patrné při převzetí zásilky by měl zákazník reklamovat zboží nejpozději do tří dnů po dodání zboží. Před prvním použitím zboží je zákazník povinen prostudovat záruční podmínky včetně českého návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně řídit. V případě nesprávného používání zboží nese odpovědnost zákazník.
  5. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním.
  6. V případě, že zboží při převzetí zákazníkem není ve shodě s kupní smlouvou, má zákazník právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu odpovídajícímu kupní smlouvě, a to opravou zboží, výměnou zboží a, není-li takový postup možný, může zákazník požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud zákazník před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Zákazník má právo na výměnu zboží jen tehdy, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. O tom rozhodne autorizované servisní středisko, a to formou písemného posouzení této vady. V takovém případě bude zboží vyměněno za stejný kus, případně vrácena již zaplacená částka zpět.
  7. V případě reklamace zboží prodejce informuje kupujícího o přijetí a vyřízení reklamace elektronickou poštou, případně telefonicky.
  8. Veškeré podrobnosti a pokyny týkající se reklamací naleznete pod odkazem Záruka a reklamace.

VIII. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal. 
  2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek(článek XI obchodních podmínek). Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího objednavky@eberry.cz.
  3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 2  se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu (jedná se např. o nadměrné veliké zboží) obvyklou poštovní cestou.
  4. Dle povahy výrobku je nutné vrácené zboží pro přepravu dostatečně zabalit, aby nedošlo k poškození. Doporučujeme zásilku označit symboly Křehké, Neklopit apod. V případě, že zboží bude doručeno poškozené, musí odesilatel poškození zásilky reklamovat u dopravce, pokud reklamace nebude z důvodu nedostatečného zabalení dopravcem uznána, nese náklady na opravu poškozeného zboží odesilatel.
  5. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 2 vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. 
  6. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 2 vrátí prodávající kupujícímu prostředky za dopravné v nejnižší nabízené výši (neplatí u doprav osobními odběry) a to i v případě, že kupující zvolil dražší způsob dopravy. 
  7. Do doby potvrzení objednávky je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
  8. Objednávka může být ze strany prodávajícího zrušena z důvodu dlouhodobé nedostupnosti zboží, nemožnosti dodat zboží do určitého termínu, vyprodání zboží a zjevné chyby.
  9. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
  10. V případě odstoupení od smlouvy a vrácení zboží v zákonné lhůtě u osobních odběrů na kamenných prodejnách se zboží vrací na příslušnou kamennou prodejnu, která zboží vydala a vystavila daňový doklad.
  11. Pokud nakupujete zboží jako součást vaší obchodní nebo podnikatelské činnosti (nákup na IČ), zaniká tím právo na odstoupení od smlouvy. 
  12. Aby měl spotřebitel nárok na vrácení plné kupní ceny, nesmí zboží před odstoupením od kupní smlouvy do 14 dnů používat víc, než je nutné k vyzkoušení. Rozsah vyzkoušení musí být shodný, jako při nákupu zboží v kamenné prodejně. Pokud došlo k částečnému spotřebování/opotřebování zboží, zboží není kompletní nebo bylo poškozeno, je nutné chybějící hodnotu zaplatit. O konkrétní částku bude ponížena vrácená kupní hodnota zboží uvedená na daňovém dokladu. Tuto částku určí autorizovaný servis na základě posouzení stavu vráceného zboží a po případném uvedení zboží do stavu vhodném pro další prodej. Vrácené zboží by mělo být kompletní, tzn. mělo by obsahovat veškeré příslušenství, které jste spolu s výrobkem obdrželi. Pokud příslušenství ztratíte, bude vám za něj účtována plná cena. Pokud jste k danému výrobku získali i dárek, je třeba jej vrátit spolu s výrobkem. V opačném případě vám bude za dárek účtována plná cena.
  13. Stornování objednávky spotřebitelem - Objednávku může spotřebitel stornovat tlačítkem Zrušit objednávku v detailu objednávky v eshopu, telefonicky na uvedených tel. číslech, E-mailem na některé kontaktní elektronické adrese, písemně na adresu prodávajícího, případně osobně na adrese prodávajícího, některé kamenné prodejně, nebo výdejním místě prodávajícího.

IX. Ochrana osobních údajů

  1. Společnost Elberry s.r.o. je registrována u Úřadu pro ochranu osobních údajů   pod registračním číslem 00056744.
  2. Informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího poskytujeme v dokumentu pod odkazem ZDE

X. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku.

Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

XI. Práva z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
  2. Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále jen „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady prodávajícího také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.
  3. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
       3.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
       3.2. je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
       3.3. je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
  4. Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
       4.1. je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
       4.2. věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
       4.3. je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
       4.4. věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
  5. Ustanovení čl. XI.4 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
  6. Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.
  7. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
  8. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle čl. XI.3 a čl. XI.4 obchodních podmínek, a že bude na jejich dostupnost upozorněn
       8.1. po dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu,
       8.2. po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.
  9. Ustanovení čl. XI.8 obchodních podmínek neplatí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
  10. Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl. XI.8.1 a čl. XI.8.2 obchodních podmínek, má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.
  11. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.
  12. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
  13. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.
  14. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy, pokud:
       14.1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. XI.13 obchodních podmínek,
       14.2. se vada projeví opakovaně,
       14.3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
       14.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
  15. Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. XI.14 obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
  16. Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.
  17. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
  18. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.
  19. Po marném uplynutí lhůty podle čl. XI.18 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
  20. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
  21. Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména osobně na adrese Elberry s.r.o., Bořice100, 538 62 Hrochův Týnec, telefonicky na čísle 605 222 939, či elektronickou poštou na adrese relamace@elberry.cz.
  22. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
  23. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
  24. Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost.

XII. Další ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a zákazníkem. Tyto obchodní podmínky jsou k dispozici na shora uvedené adrese Elektronického obchodního domu.
  2. Veškeré podstatné údaje týkající se kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a zákazníkem, jakož i právního vztahu mezi prodávajícím a zákazníkem založeném uzavřenou kupní smlouvou jsou sdělovány zákazníkovi.
  3. Veškeré údaje zveřejněné na webových stránkách prodávajícího jsou chráněny příslušnými právními předpisy. Tato ochrana se může dotýkat i práv jiných osob. Údaje zveřejněné na webových stránkách prodávajícího nesmějí býti bez jeho souhlasu nebo souhlasu držitele autorských práv jakkoli dále kopírovány a zpřístupňovány třetím osobám. Prodávající neručí za věcnou správnost všech údajů zveřejněných na jeho webových stránkách a upozorňuje, že tyto údaje nejsou v žádném případě doporučením pro využití nabízeného zboží pro specifický účel použití zamýšlený zákazníkem.
  4. Prodávající je oprávněn měnit obsah svých webových stránek. Prodávající je oprávněn měnit sortiment nabízeného zboží. Prodávající je oprávněn měnit obsah těchto obchodních podmínek, změna obchodních podmínek se nevztahuje na již uzavřené kupní smlouvy.
  5. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
  6. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
  7. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
  8. Způsob a podmínky mimosoudního vyřizování stížností spotřebitelů. S účinnosti od 1. 2. 2016 má spotřebitel právo využít tzv. mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy objednavky@eberry.cz. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  9. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
  10. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  11. Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  12. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku
     

XIII. Vzorový formulář k odstoupení od kupní smlouvy

(V souladu s § 1829, odst. (1) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a nařízení č. 363/2013 Sb., nařízení vlády o vzorovém poučení o právu na odstoupení od smluv uzavřených distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory a vzorovém formuláři pro odstoupení od těchto smluv)

Odstoupení od smlouvy

Adresát: 
Elberry s.r.o
Bořice100
538 62 Hrochův Týnec
IČ: 25952323 

Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o nákupu zboží .............. pod číslem objednávky .............. .

Datum objednání:
Datum obdržení:
Jméno a příjmení spotřebitele:
Adresa spotřebitele:

Podpis spotřebitele: (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)

Datum:

XIV. Závěrečná ustanovení

  1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
  2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
  3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

Dáno v Topolu dne 25.9.2005, revize provedena 2.1.2023

Hodnocení obchodu na Zboží.cz